HTML

OTTHON, OKOSAN.

Gondolatok az ingatlanpiacról, szereplőiről, értékesítési módszerekről, valamint az élhető terekről. Ingatlanos történtetek, jogi tanácsadás, és közérdekű cikkek, urbanisztika. Vagyis majdnem minden, ami ingatlan. (okosotthonka@gmail.com)

Friss topikok

Marika néni és a tejesember a térképen

szerző: 1szobakonyha - 2010.07.06. 10:17


Ha sárkányfű-árust nem is, de tejesembert és bioboltot találtam a zoldterkep.hu adatbázisában. Budapest és más városok eszmeileg zöld helyei google keresővel csak neked, csak veled végre egy helyen.

Igazából úgy indult a dolog, hogy az egyik kedvenc oldalamon, a Tudatos Vásárlók weblapján böngésztem aktuális civil és közösségi ügyeket keresve. Persze dühös is lettem hirtelen, mert az ötlet pofon egyszerű, mégsem nekem jutott eszembe. Amikor az internetezők tudatosabb fogyasztókká nevelésében kezdeményeznek akciókat kisebb-nagyobb közösségek, többnyire legyintek, mert nem érzem a hatékonyságot. Bezzeg most! Elkészült a zöldtérkép.hu oldala, ami valójában egy csináld-magad adatbázis mozgalom fővárosi kezdeményezőkkel. A budapesti ugyanis az az emberfajta, aki hamar beleun a hipermarketek egyenuborkáiba, vagy a gyanúsan óriás paradicsomokba, s könnyen nyit a biomizéria felé csak azért, hogy végre valami újat, mást, eredetit és esetleg különlegeset kapjon. A kezdeményezés remek, hiszen az internetes adatbázisban az ország városaira rákeresve, saját utcátokra is szűkítve találtok meg tejesembert, bioboltot, állatmenhelyt, kerékpártárolót, ivókutat, ökoboltot, teleházat és egyéb „zöld”, vagy ahogy én találóbbnak érezném, értelmes közösségi pontokat.

Én jelenleg Budapesten a 9. kerületben élek egy rehabilitált, de sűrűn beépített városrészben. A környéket már hónapok óta járom gyalogszerrel, de az egyelőre kezdő adatbázis máris mutatott számos újdonságot, amiket eddig még nem fedeztem fel. Én a http://budapest.zoldterkep.hu oldalon a kerületre kerestem rá, de lehet egyéb kategóriák, kulcsszavak, részletes keresés alapján is találatot szűkíteni. Az én környékemen múzeumok, alapítványok, szociális bolt, egyesületek, szelektív hulladékgyűjtő helyek, fiókkönyvtár, termelői tejautomata, biobolt, antikvárium, fürdő, kiterjedtebb parkos zöld terület, kerékpárbolt, autókölcsönző és patikák, de még Marika néni kávézója is ott virít a térképen.

Vidéki városok közül a http://miskolc.zöldtérkép.hu oldalt választottam, amit jól ismerek, s kissé csalódottan láttam, hogy egyelőre elég szegényes a kínálat a külső városrészek közösségi pontjait és termelői-, bioüzleteit illetően. Az országos adatbázis persze folyamatosan bővíthető, ha valami nincs rajta, te magad is felteheted.

Aki pedig célirányosan a környéke tejesemberét keresi, az kattintson a Tudatos Vásárlók Egyesülete termelői tej adatbázisára, mert hogy speciálisan ilyen is van már


Szólj hozzá!

Címkék: hangulat urbanisztika

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonokosan.blog.hu/api/trackback/id/tr702132823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása