HTML

OTTHON, OKOSAN.

Gondolatok az ingatlanpiacról, szereplőiről, értékesítési módszerekről, valamint az élhető terekről. Ingatlanos történtetek, jogi tanácsadás, és közérdekű cikkek, urbanisztika. Vagyis majdnem minden, ami ingatlan. (okosotthonka@gmail.com)

Friss topikok

Mindig drágább a végösszeg, mint az árajánlat...

szerző: felújítószaki - 2010.10.25. 13:55


Hogyan lesz a négyhetvenből hétszáz?

Az elején nem hogy a válaszra nem tudtam rájönni, a kérdést magát sem értettem, addig, amíg be nem fejeződött a fúrás, gipszelés, kábelhúzogatás, majd a kapcsolók fel nem kerültek. Hogyan fordulhat elő, hogy nem annyi az annyi, amennyi.

Mindenesetre javaslom: aki bárminemű felújításra, építkezésre adja a fejét, ha nem is tudja előre a választ a bizonyos kérdésre – miért nem lett annyi a számla végösszege, amennyit az elején a szakival megbeszéltek –, jó, ha felkészül lelkileg: a munka szinte biztosan nem annyiba kerül majd, amennyit az elején megsaccoltak.

 

Jöttek az áramszakik. Nagyjából tudtuk mit akarunk: új vezetéket mindenhová, biztonságos, szépen végzett végeredményt. Három ajánlatot kaptunk. Az első után azonnal elment a kedvem a felújítástól, feladtam: nem, mi erre képtelenek vagyunk, 850 euró egy 60 négyzetméteres kis házért?

Vissza se hívtam a “biztosansenkinemcsináljaolcsóbban másáltaljavasolt szakembert”.

A második és harmadik szaki egyszerre jött. Kerülgették egymást a házban – fogadom, ki is hallgatta a másik, mekkora árajánlatot ad az egyik, hogy aztán magasan a legalacsonyabbat ajánlja. Négyhetvenet. Az egyik hatszázat mondott.

Aztán jött a négyhetvenes, elvégezte a munkát, szépen, lassan, megfontoltan. Aztán kibökte, jó lenne elszámolni, de azért finoman hozzátette a kérdést: “Nyugtatód van?” Amikor mondtam, hogy nincs, de van söröm, azért megint megkérdezte, hogy biztos nekem mondja-e a végösszeget, vagy mégiscsak várjuk meg az erősebbik felemet – utólag sajnálom, hogy nem vártuk meg, mert így az erősebbik felem a végösszeg hallatán nekem esett, és nem az áramosbácsinak...

Szóval megmondta a frankót, azt, hogy az összeg tulajdonképpen – hát tudja ő, hogy nem annyi, amennyit megbeszéltünk az elején, de azért voltak itt később változtatások, meg külön kérések (tény, voltak, nade azok több mint kétszázba kerültek?), így a végösszeg hatnyolcvan meg egy kicsi, szóval hétszáz euró.

Nyeltem, mondtam, jó, biztos. Mondta ő, hogy a háromfázis öteres vezeték, és hogy az drága. Mondtam, elhiszem, belenyugodtam. Még nem törlesztettük a teljes összeget. Szerencsére. Amikor mindkét kályhát bekapcsolom, a szomszédban elmegy a világítás...


2 komment

Címkék: ház drága szerelő szaki felújítás villany mester

A bejegyzés trackback címe:

https://otthonokosan.blog.hu/api/trackback/id/tr152385919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ötletbútor · http://otletbutor.blog.hu/ 2010.10.26. 21:36:16

A háromfázis öteres vezeték tényleg drága:)

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.10.28. 00:40:08

Miért kéne többet fizetni, mint megbeszéltetek? Én annyit fizetek azt kész, pattogjon, ha akar, kit érdekel.
süti beállítások módosítása